Просування сайтів & web-аналітика

Відправити заявку    +38 096 558 75 14

Measurement Protocol

Мабуть, одним з найбільш просунутих видів комунікації бізнесу з Google Analytics є Measurement Protocol.

Measurement Protocol - система відправки даних в Google Analytics безпосередньо з сервера сайту або за допомогою віддаленого запиту без онлайн відвідування користувачем.

Ви запитаєте, навіщо так складно?

  1. Є конверсії, які відбуваються після відвідування сайту, тобто оффлайн.
  2. Існує великий відсоток відхилених замовлень, зроблених онлайн.
  3. Бізнес бажає порівнювати в Google Analytics реально отримані гроші з реально витраченими.
  4. Бізнес бажає відстежувати всі дії користувача від знайомства до здійснення угоди (побудова крізної аналітики).

У першому і другому випадку недоотримання даних або отримання спотворених даних ставить під сумнів висновок про ефективність кожного каналу генерації трафіку і просування в цілому.

Measurement Protocol - це рішення для максимально точної передачі даних про конверсії, часто вже перевірених відділом продажів.

А тепер поговоримо про регламенти та про те, як працює Measurement Protocol і які має можливості.

1

Способи передачі даних

Існує єдиний протокол передачі даних, це HTTP-запит. А ось він може бути двох типів - POST та GET. І кінцевою точкою для таких запитів є:

POST запит - це відправка даних з сервера сайту.

GET запит - це відправка даних через URL.

Ви обираєте той спосіб, який буде для Вас максимально зручним.

POST запит практично не обмежений, GET запит має обмеження розміру в 8000 Б.

Кожен з цих запитів має загальні складові, а саме:

👉 user_agent_string - ідентифікаційний рядок агента користувача з інформацією про браузер, платформу і мобільні можливості;

Якщо значення не задано, то ці характеристики не будуть вирахувані.

👉 payload_data - тіло запиту;

👉 IP-адреса - передається в HTTP-запиті (якщо його не задаєте, то передається IP пристрою звідки відбувається запит).

POST запит матиме вигляд:


User-Agent: user_agent_string
POST https://www.google-analytics.com/collect
payload_data

GET запит матиме вигляд:


GET /collect?payload_data HTTP/1.1
Host: https://www.google-analytics.com
User-Agent: user_agent_string
2

Передавані параметри

Відразу хочеться відзначити, якщо Ви бажаєте отримувати максимально повні звіти в Google Analytics, то бажано передавати не тільки обов'язкові дані, але і по можливості все, що є в cookie користувача.

Обов'язкові до передачі параметри:

  • Версія протоколу;
  • ID Google Analytics;
  • Тип даних, що передаються;
  • Ідентифікатор користувача.

Додаткові параметри для передачі:

  • Measurement Protocol дозволяє передавати дуже великий масив даних, починаючи від якої-небудь події типа перегляду сторінки, аж до транзакцій розширеної електронної торгівлі. Все залежить від даних, які у Вас є і від події, яку Ви бажаєте передати.

Ще раз хочеться відзначити, що в майбутньому для максимально точної інформації в звітах Google Analytics, при складанні запиту не обійтися тільки обов'язковими параметрами. Чим більше даних передамо, тим точніше звіти і відповідно висновки.

За допомогою Measurement Protocol можна передавати кілька типів даних, а не тільки транзакції. Про це далі.

3

Типи передаваної інформації

  • pageview - перегляд сторінки;
  • screenview - відстеження екранів;
  • event - подія;
  • transaction - транзакція;
  • item - товар;
  • social - соціальна взаємодія;
  • exception - відстеження помилок;
  • timing - час взаємодії.

Залежно від типу передаваних даних, необхідний свій набір параметрів про який ми писали вище.

Розглянемо один з прикладів. Припустимо, нам необхідно відправити транзакцію в Google Analytics.

Для відправки транзакції необхідні такі обов'язкові параметри:

  • ti - ID транзакції;
  • tid - ID Google Analytics;
  • cid - ідентифікатор клієнта;
  • tr - сума транзакції.

В кінцевому вигляді для відправки запиту код буде виглядати так:


v=1 // Версія Measurement Protocol
&tid=UA-XXXXX-Y // ID Google Analytics
&cid=111 // Ідентифікатор користувача (Client ID) 
&t=transaction // Тип даних, що відправляються
&ti=1111 // ID транзакції
&tr=10.00 // Сума транзакції
&cu=UAH // Валюта транзакції.

Після побудови запиту є можливість його протестувати.

4

Тестування і Hit Builder

Тестування передачі даних на побутовому рівні є в спеціальному інструменті від Google - Hit Builder.

За допомогою цього інструменту можна повністю побудувати запит, відправити його в Google Analytics, і перевірити надходження даних, що вкрай зручно. Це виглядає приблизно так:

Hit Builder

Далі випливає складання та реалізація технічного завдання про передачу даних з CRM системи на сайт.

5

Організація передачі даних

Після того як у Вас склалося уявлення про передачу даних, звідки їх взяти і як їх передати - Ви організовуєте цю передачу вже оброблених даних в Google Analytics за допомогою GET або POST запитів. Потім вже робите коректні маркетингові висновки.

А тепер поговоримо про те, для чого все це варто робити.

6

Крізна аналітика і Measurement Protocol Google Analytics

Модне і не завжди відчутне поняття. Розглянемо його докладніше.

Крізна аналітика - аналіз комунікації з користувачем, починаючи від першого торкання і закінчуючи здійсненням угоди.

Система обліку даних по Client ID дозволяє консолідувати і відправляти інформацію по кожному користувачеві окремо, що в майбутньому допомагає зробити коректні висновки. Є можливість відстежити всі кроки користувача і розуміти кінцевий результат. Приблизно це може виглядати так:

Сквозная аналитика

Як це працює?

👉 Трекінг першої події користувача з фіксуванням його Client ID;

👉 Усі наступні дані консолідуються по Client ID користувача;

👉 Проведення продажу або інших дій в CRM системі;

👉 Вивантаження фінансових даних по Measurement Protocol в Google Analytics з проведеною угодою;

👉 Побудова кастомного звіту з усіма подіями в Google Analytics, починаючи від першого торкання і закінчуючи отриманням фінансових коштів компанією.

Таким чином можна консолідувати статистику за джерелами трафіку крізь призму конкретного користувача з покроковим вчиненням і відстеженням подій, з формулюванням максимально точних висновків. Можливо реалізація складна, але цілком реальна.

Ніякої чарівної палички, модуля, готового рішення немає. Тільки при наявності конкретних знань і технічної підтримки можлива реалізація крізної аналітики в Google Analytics, причому без абонплати. За більш детальною інформацією звертайтеся за контактами агентства. Крім того, Ви можете подивитися наше відео про Measurement Protocol.

В цілому, Measurement Protocol - це досить складний і не зовсім гнучкий інструмент, але вирішаючий ті питання, які не вирішує жоден інший інструмент. І повірте, це того варто.