Просування сайтів & web-аналітика

Відправити заявку    +38 096 558 75 14

Google Analytics 4

Восени 2020-го року Google представив новий інструмент аналітики - Google Analytics 4. Новина викликала певний фурор, привернула до себе увагу маркетологів, фахівців з реклами, розробників сайтів та додатків, так як було заявлено безліч обіцянок і поява нових професійних інструментів.

Новий лічильник Google Analytics 4 (GA 4) встановлюється паралельно з Universal, фундаментальна відмінність від якого полягає в моделі обліку та обробки даних, керованих подіями.

Модель даних, керованих подіями - це набір алгоритмів обліку подій в гугл аналітиці.

Якщо коротко - гугл оновлює алгоритми обліку подій шляхом виходу нового гугл аналітікс 4, що було неможливо реалізувати в юніверсал аналітікс. Найголовніший плюс цього всього, так як версія 4 ще в статусі бета - лічильник встановлюється паралельно.

Отже, трохи теорії.

Причини появи гугл аналітікс 4

Найголовніша і фундаментальна причина появи GA 4, це активна поява односторінкових сайтів і додатків, що унеможливлювало адекватний аналіз подій і сеансів за допомогою старої аналітики.

Неможливість нормального аналізу односторінкових сайтів.

Думаємо, Ви помічали відсоток відмов на односторінковому сайті і зрозумієте про що ми.

Якщо раніше сайти були багатосторінковими і при кожному відвідуванні сторінки реєструвалися сеанси при перерві відвідування в 30 хвилин, то тепер для односторінкових сайтів концепція переглядів сторінок значно змінилася.

Основне рішення розробників Google Analytics 4

Розробка гнучкої системи подій комунікації користувача з сайтом, яка замінила фундаментальне поняття - перегляд формує сеанс.

Ще раз. Якщо раніше перегляд був головною умовою для формування сеансу, то тепер розробники перейшли на іншу логіку - гнучка система обліку подій.

Можливо, що це зараз складно звучить для сприйняття, але після збору емпіричних даних буде все зрозуміло.

Крім зміни основної логіки роботи, яка більшості поки мало про що говорить, новий гугл аналітікс має масу переваг.

Переваги Google Analytics 4

1

Об'єднане використання аналітики веб-сайту і додатка.

2

Розширені можливості відстеження подій. Автоматично реєструються події з поліпшеною статистикою.

3

Вибір ідентифікації звітів по USER ID і по типу пристрою, або тільки по типу пристрою.

4

Google сигнали - покращений збір агрегованих даних про користувачів Google з урахуванням використання пристроїв.

5

Відстеження історії зміни ресурсу - можливість відстежувати всі дії вироблені з аккаунтом аналітики.

6

Установка зв'язку з BigQuery. Раніше ця функція була доступна тільки користувачам Google Analytics 360. Таким чином, Ви можете отримати доступ до необроблених даних Google Analytics і виконувати по ним SQL-запити.

7

Новий вид звітів під назвою "Аналіз" з даними для розширеного аналізу трафіку. Раніше подібний звіт був доступний тільки для користувачів Google Analytics 360. Додатково присутній дуже зручний візуальний конструктор звітів, який легко дозволяє отримати необхідне.

8

Немає обмежень на обсяг даних, які ви можете відправляти у властивості Google Analytics.

9

Google Analytics 4 має функцію "розширеної зміни", яка дозволяє автоматично відстежувати певні типи подій. Наприклад: відстеження прокрутки, відстеження відео, відстеження виходу, відстеження пошуку. Все це без будь-якого тегування / кодування.

10

Додані звіти debugView, за допомогою яких можна перевірити конфігурацію аналітики для додатків.

11

Відкрита можливість порівняння поведінки різний аудиторій в залежності від купівельної приналежності або інших характеристик.

12

Доопрацьовано і розширено звіт "Звіт в реальному часі" відразу в одному екрані з географією, статистикою переглядів сторінок і досягненням подій.

13

У Google Analytics 4 можна простежити шлях окремого покупця на своєму веб-сайті та в додатку. Така кросплатформеність допомагає:

  • Поліпшити розуміння шляху до покупки на різних платформах, і як наслідок, покращує користувальницький досвід.
  • Усунути проблеми з атрибуцією між пристроями. Наприклад, Ви можете визначити кількість користувачів, які почали свій шлях до покупки в мобільному додатку перш, ніж відвідати сайт для завершення покупки.
  • Поліпшити розуміння ефективності маркетингових кампаній на різних пристроях і платформах. Наприклад, можна визначити маркетингові канали, відповідальні за залучення найбільшої кількості клієнтів на різних платформах.

У звітах Google Analytics 4 відсутнє поняття "показник відмов". Цей показник був замінений на показник залученості. Він розраховується наступним чином:

Рівень залученості = залучені сеанси / сеанси

Активний сеанс - це сеанс Google Analytics, в якому користувач активно взаємодіяв з вашим сайтом / додатком протягом мінімум 10 секунд. Сеанс Google Analytics, в якому запускається подія конверсії або запускаються дві або більше сторінок, також стає активним сеансом.

Оскільки рівень залученості не залежить від переглядів сторінок, його можна використовувати на різних платформах (веб-сайт і мобільний додаток) для вимірювання взаємодії користувачів.

Це не відноситься до метрики показника відмов, який зазвичай не дозволяє виміряти взаємодію користувачів з мобільними додатками та іншими односторінковими додатками. Показник відмов також не працює в певних нішах, таких як публікації (новини, блоги), де односторінкові сеанси є звичайним явищем.

Теоретичного вступу думаємо досить. Тепер про те, як встановити Google Analytics 4.

Імплементація Google Analytics 4

1) Google Analytics, адміністрування, вибираємо "Оновити до GA4"

Обновление до Google Analytics 4

2) Далі "Початок роботи"

Начало работы в Google Analytics 4

3) Створюємо ресурс

Создание нового ресурса в Google Analytics 4

4) Копіюємо ID. Зверніть увагу, воно тут починається з “G-”

Идентификатор показателя в Google Analytics 4

5) Заходимо в тег менеджер, там вже є готова установка для тега "Google Аналітика: конфігурація GA 4"

Конфигурация тега в Google Analytics 4

6) Зберігаємо, і отримуємо трекінг вже зовсім нового рівня.

Додатково, для новачків в GA 4 є "Налаштування Асистента", який допоможе з усіма налаштуваннями

Настройка Ассистента в Google Analytics 4

Налаштування подій і конверсій Google Analytics 4

  • Налаштування звичайних подій і конверсій в Google Analytics 4 значно змінилося, що не описати в 2-3 абзаци. Про особливості налаштування подій і конверсій в GA 4 читайте в нашій новій статті;
  • Підключення електронної торгівлі для інтерент-магазинів також відрізняється від підключення електронної торгівлі в Universal Analytics. Актуальну інформацію по підключенню дивіться тут.