Просування сайтів & web-аналітика

Відправити заявку    +38 096 558 75 14

Мікророзмітка сайту

Напевно в пошуковій видачі Ви бачили незвичайні результати пошуку в яких є зірочки, відгуки, списки, події, ціни, інформація про наявність товару. Сайт у видачі представлений ширше і красивіше, ніж інші. Це говорить про те, що на сайті встановлена мікророзмітка структурованих даних, яка передає спецсигнали для пошукових машин.

Мікророзмітка - це спеціальна розмітка структурованих даних на сайті для пошукових машин.
Структуровані дані - це однотипні дані сторінок, які можна шаблонізувати на типи, які можна розмітити за допомогою розмітки для пошукових машин, що в результаті формує більш розширені сніппети в пошуковій видачі.
Сніппет - це формат і стиль відображення вашого сайту в пошуковій видачі. Це може бути просто заголовок і опис, але може бути і додаткові посилання, ціни, рейтинги та інші стандартні дані зі сторінки, якщо вони розмічені для пошукових машин.
Єдиний прийнятий стандарт розмітки - schema.org.
schema.org - стандарт мікророзмітки, визнаний всіма пошуковими системами. Якщо Вам необхідна мікророзмітка, то її необхідно здійснювати тільки відповідно до рекомендацій schema.org.

Навіщо необхідна мікророзмітка сайту?

  1. стандартизація даних для пошукових машин;
  2. виведення додаткових даних в пошукову видачу за допомогою сниппета;
  3. обмін даними між сервісами Google (наприклад, Merchant Center для Google Shopping вже повним ходом використовує мікророзмітку);
  4. більш ємна пошукова видача, що дозволяє не витрачати час користувачеві на відвідування і пошук інформації в юзабіліті різних сайтів.

Погодьтеся, в такій видачі Ви отримуєте масу відповідей, не заходячи на сайт. Чи не так?

микроразметка сайта schema org

Більш розширений результат відображення сайту у видачі називають річ-сниппет (багатий сниппет).

Ми з Вами будемо розглядати мікророзмітку від базових фундаментальних речей і основ, так як будь-яку інструкцію можна взяти на schema.org, а ось як використовувати її - там не пояснили. Саме тому ми написали цю статтю.

Способи розмітки даних, імплементація

Якщо Ви зайдете на сайт мікророзмітки schema.org, в будь-який з типів даних, то Ви помітите, що мікророзмітку можна реалізувати декількома програмними способами:

1

JSON-LD

Найповажніший спосіб розмітки у програмістів. Чому? Тому що розмітка прописується безпосередньо в скрипт і прописується окремо від видимого контенту. Структуровані дані підтягуються на рівні змінних. Якщо, наприклад, зміниться дизайн сторінки, то змінні, як правило, не змінюються і мікророзмітка залишається на місці. Код, як правило, виводять в окремий блок, який в перспективі не редагують.


<script type="application/ld+json">
{
  "@context": "http://schema.org/",
  "@type": "Organization",
  "name": "Назва компанії",
  "url": "https://holostenko.ua/",
}
</script>
2

Мікродані

Спосіб мікроданих більш юзерский, так як імплементація здійснюється безпосередньо в HTML документі. Недолік такого способу - необхідно вести контроль за розміткою в процесі змін сайту.

Нам маркетологам до душі цей спосіб, так як його легко перевірити на предмет логіки.


  <p itemscope itemprop="organization" itemtype="http://schema.org/Organization">
  <a href="http://npr.org" itemprop="url">
    <span itemprop="name">Назва компанії</span></a> has a sponsor:
        <span itemprop="sponsor" itemscope itemtype="http://schema.org/Organization">
          <a itemprop="url" href="https://holostenko.ua/">
          <span itemprop="name">Назва компанії</span></a>
        </span>.
</p>
  
3

RDFa

Спосіб аналогічний мікроданим, але з одним уточненням - дані повинні бути візуально видимі.


<p vocab="http://schema.org/" typeof="Organization">
  <a href="http://npr.org" property="url">
  <span property="name">Назва компанії</span></a> has a sponsor,
  <span property="sponsor" typeof="http://schema.org/Organization">
    <a property="url" href="https://holostenko.ua/">
    <span property="name">Назва компанії</span></a>
  </span>.
</p>

Методологія розмітки даних

Вибравши один із способів реалізації мікророзмітки, Ви зіткнетеся з якоюсь схожістю способів між собою. Чому? Тому що методологія одна, а способи реалізації різні.

Отже поїхали:

Тип даних

Тип інформації, який ми розмічаємо. Найпоширеніші типи даних мікророзмітки це:

У будь-якому із способів розмітки оголошення типу даних здійснюється через “type” і наявністю “itemscope”.

Властивості об'єкта

Після оголошення типу даних мікророзмітки, будь то стаття, організація, квитки, події, рейтинг, відгуки або будь-який інший, йде оголошення властивостей об'єкта і вмісту.

Властивість об'єкта це власне те, що піде в виведення даних - ціна, дата, назва, наявність, фото товару, питання і відповіді на питання та інші дані, які мають на увазі тип інформації, що публікується.

Як правило це здійснюється через “itemprop”.

Значення об'єкта

Розмічаємо зміст об'єкта: який зміст відправиться пошуковому роботу і піде в сниппет. Наприклад, розмічаємо назва статті "name" і значення "Мікророзмітка для сайту".

Увага!

Якщо конкретний тип не володіє необхідним обсягом даних, то мікророзмітка працювати не буде. Про це далі.

Розглянемо приклад мікророзмітки


<div itemscope itemtype="http://schema.org/Organization"> - оголошення типу даних

<meta itemprop="name" content="Название компании"> - завдання властивості і значення об'єкта

<meta itemprop="description" content="Опис компанії">

<meta itemprop="image" content="https://holostenko.ua/images/logo-blue.jpg">

<meta itemprop="telephone" content="+38 (000) 000 00 00">

<meta itemprop="url" content="https://holostenko.ua/">

</div>

* Який би формат або спосіб виведення мікророзмітки Ви б не вибрали, спочатку оголошується тип, а всередині нього властивості і значення об'єктів.

Перевірка мікророзмітки і управління відображенням

Кожна пошукова система має свій сервіс перевірки мікророзмітки. В Google це інструмент перевірки структурованих даних - актуальне посилання з 2020-го року.

Важливі переваги:

  • Можна перевірити будь-який URL;
  • Є можливість роботи з кодом;
  • Налагодження;
  • Попередній перегляд.
проверка микроразметки

Якщо доступний попередній перегляд, значить налаштоване все вірно. Бувають окремі випадки, коли є помилки і в результаті мікророзмітка працює. Це, як правило, в розмітці з великим об'ємом даних, де одна помилка може вважатися незначною.

* Додатково ділимося порталом для розробників конкретно по мікророзмітці, даний портал регламентований самим Search Console.

Мікророзмітка в Search Console, індексація

Якщо на Вашому сайті, в будь-якому місці з'являється мікророзмітка schema.org, пошукові роботи google починають враховувати ці дані. І в разі виявлення проблем, інформують Вас про це на електронну пошту і в розділі покриття сайту Google Search Console.

ошибки в микроразметке

Мікророзмітка через Tag Manager, чи варто?

Теоретично це можливо, але для самих базових речей, не більше. Чому? Наприклад, якщо взяти один з найскладніших типів - список товарів, необхідно зробити парсинг бази даних конкретної категорії на предмет цін і вивести мінімальну і максимальну ціну, що за допомогою тег менеджера просто неможливо. Саме тому для складних елементів Tag Manager в мікророзмітці краще не застосовувати. Є велика спокуса, але на жаль.

Безпечно через Tag Manager можна реалізувати мікророзмітку організації на головній сторінці, так як даний тип не вимагає підтягування конкретних змінних.

Плагіни мікророзмітки і автоматизація

Кожна CMS система, будь то Wordpress, Opencart, Magento, Drupal, Joomla або будь-яка інша, запропонує Вам автоматизовану систему мікророзмітки. Це так. Але є одне велике але! Система актуальна як правило на момент створення плагіна. Дуже рідко сама CMS оновлює плагіни або веб-майстер сайту буде це робити. Алгоритми мікророзмітки рідко, але оновлюються.

У нашій практиці ми зіткнулися з відключенням деякого параметра, який в плагіні не вдається поправити, і в результаті чого мікророзмітка перестала працювати.

ошибки плагина микроразметки

Тому, ми рекомендуємо ручні імплементації і постійний контроль з боку seo-фахівців на предмет помилок в Search Console.

Додатково, Ви можете знайти майстер мікророзмітки Google, який нібито дозволяє зробити мікророзмітку за допомогою візуального редактора. Але є одне але - в результаті сервіс видає код, який необхідно імплементувати в сайт, що в 99% випадків не стикується з програмуванням сайту.

Кілька швидких питань-відповідей:

✔ Навіщо мікророзмітка?

⭐ Для більш розширеного і помітного представлення Вашого сайту в пошуковій видачі.

✔ Як налаштувати мікророзмітку?

⭐ В ідеалі - технічне завдання і впровадження програмістом. Подальша наша перевірка і контроль з боку seo-фахівців.

✔ Який результат очікується?

⭐ Розширений сниппет, вище кликабельность в пошуку, стимулювання зростання позицій в органічній видачі.

Послуги реалізації мікророзмітки

Мікророзмітка в нашій роботі це частина seo просування. Це вище клікабельність, впізнаваність і стимулювання зростання рейтингів сайту. У проектах ми ставимо зрозумілі техзавдання і перевіряємо їх. За більш детальною інформацією звертайтеся за контактами агентства.