Просування сайтів & web-аналітика

Відправити заявку    +38 096 558 75 14

Який обрати движок для сайту, інтернет-магазину?

Рано чи пізно будь-який бізнес стикається з необхідністю представляти свої інтереси в інтернеті, а це значить - створити і просувати свій сайт. Сьогодні ми поговоримо про найпростіше - як вибрати движок сайту або інтернет-магазину для легкого керування контентом і подальшого успішного просування в інтернеті. Саме від правильного вибору CMS (системи керування контентом) сайту залежить його майбутнє.

Платні та безкоштовні движки для сайту

Розглянемо головну відмінність - платні і безкоштовні CMS для сайту.

Платні – як правило, надають безліч переваг. А саме: допрацьовані розширення, «жива» технічна підтримка, безкоштовні оновлення, готові рішення для деяких галузей, оптимальна структура матеріалів під seo, висока швидкість роботи. Серед перевірених платних движків, з якими ми працювали – Simpla, Image CMS, Бітрікс. Середня ціна такої CMS як правило 400-700$.

Безкоштовні – можна завантажити в будь-який момент і встановити. Але, не все так солодко. Є як плюси, так і мінуси. З плюсів - можна легко і швидко протестувати, побудувати простий сайт, є готові шаблони, безліч плагінів і розширень. З мінусів - обмежені складні інструменти, важко допрацьовувати і не кожна веб-студія погодиться, не завжди висока захищеність, можливі збої при аномальних навантаженнях на сайт. Зі свого досвіду ми можемо рекомендувати CMS Joomla і WordPress. Інші, як правило мають складнощі в області seo просування. середня вартість створення сайту на безкоштовному движку 300-1000$ на ринку.

Порада. Якщо сайт простий, для починаючого бізнесу - підійде безкоштовний движок. Якщо сайт зі складною структурою, підвантаженням товарів 1С, онлайн залишки і так далі, то тут однозначно потрібна платна CMS.

Якщо відстежити різні рейтинги движків сайту, то отримуємо наступну картину популярності:

1

Wordpress – ідеальний для блогів і сайтів-візиток.

2

Joomla – для інтернет-магазинів і інформаційних сайтів.

3

Drupal – для інформаційних сайтів.

До речі, в процесі моніторингу зіткнулися з багатьма проплаченими виданнями, тому будьте уважні.

Серед платних CMS є 2 напрямки:

👉 платні движки з готовими шаблонами та процесами;

👉 самописні системи, написані індивідуально під проект клієнта або готове рішення від веб-студії.

Серед платних движків з готовими шаблонами та процесами легко зустріти:

  • Prom.ua - ідеальний для невеликих інтернет-магазинів, яким не дуже важливий дизайн, оскільки сайти на "промі" дуже схожі між собою;
  • Хорошоп - непоганий для інтернет-магазинів, яким потрібний більш індивідуальний дизайн;
  • Tilda - популярний для лендингів у міжнародній практиці;
  • Другие - є багато нішевих напрямків, окремо під автозапчастини, бутіки, які не мають масового характеру.

Основна перевага платних движків із готовими шаблонами - "готовність" під багато процесів.

Наприклад, одночасно є інтеграції з різними сервісами, впроваджені різні коди аналітики, пікселя і так далі, що не потребує витрат і знань на додаткову імплементацію. Але є і мінус у таких систем - "неготовність" до більш серйозних стрибків під великі проекти, оскільки заточені тільки на середніх, типових клієнтів.

З практики – інтернет-магазин з більш ніж 40 000 одиниць товару, 4-х кратною фільтрацією, онлайн підвантаженням, смс, проводкою в 1С тощо вимагає вже самописну систему, інша може просто фізично не впоратися. Саме в таких випадках ефективний самописний движок у приватної компанії розробника.

На що звернути увагу в самописний CMS?

Найголовніше - це веб-студія, засновники, вік, кадровий склад, плинність кадрів, приклади робіт, можливості доробок сайту. У нашому випадку ми звертали увагу саме на ці параметри. Вартість такого сайту на ринку становитиме від 3000$.

Але приготуйтеся ще до наступного - самописна система студії це не завжди універсальна система, однак вона має можливості доопрацювання. Найчастіше роблять стартовий сайт, а потім його доопрацьовують. Доробки можуть тривати роками, або навіть постійно. Тому, Вам варто поцікавитися вартістю однієї години роботи програміста студії, щоб розуміти у скільки виллються додаткові роботи по сайту. У нашому випадку вартість доробок була порівнянна з вартістю самого сайту. Тобто планували одну суму, а в підсумку вона зросла вдвічі. Середня ринкова вартість однієї години роботи програміста в Україні - 10-20$. Спирайтеся на ці цифри.

Ще один величезний нюанс самописів і готових CMS. Самопис як правило розробляє студія, в якій працює певна кількість програмістів, зазвичай 1-5 чоловік, не більше. А ось движки на зразок Wordpress - розробляють сотні і навіть тисячі програмістів, і сайти тестуються мало не в усіх країнах світу на мільйонах майданчиків. Тому можуть виникати ситуації, коли наприклад якийсь модуль на самопис буде складніше реалізувати ніж на готовому движку. Причому на останньому це може бути навіть безкоштовно.

Коли стоїть завдання створення сайту, Ви також можете зіткнутися з абсолютно банальним питанням - як дізнатися CMS сайту конкурента, щоб зробити свій сайт на такий же системі. Тут необхідно провести аналіз коду сайту, в популярних движках назва системи згадується в шляхах файлів і скриптів сайту. Якщо не вдається самому, то бажано це доручити людині, яка в цьому розбирається.