Просування сайтів & web-аналітика

Відправити заявку    +38 096 558 75 14

Податок на гугл і фейсбук в Україні

Податок на гугл, фейсбук і інші послуги, що надаються іноземними електронними компаніями в Україні, ПДВ, оплата фізичними і юридичними особами. Розбираємося в усьому цьому в нашій статті.

Отже поїхали. Головне, це відрізняти споживачів від клієнтів Google. Дане питання (оплати податку) стосується тільки клієнтів, замовників Google. Людей, які просто користуються пошуком гугл кожен день, це не стосується.

Розбираємося в необхідної термінології даного питання

Нерезидент - компанія що надає послуги, але зареєстрована юридично в іншій країні.

ПДВ - податок на додану вартість (в Україні 20%), має особливу специфіку обліку у бухгалтерії підприємства у вигляді балансу прихожого і минаючого податку.

Юридична особа - суб'єкт економічних відносин, що має статус реєстрації і представляє свої інтереси як організація.

Фізична особа - особистість, бере участь в економічних відносинах від свого імені.

Хто і коли сплачує ПДВ?

Розглянемо приклад на основі реклами гугл. З нею простіше, так як тут зараз діють 3 схеми оплати.

1

Якщо, юридична особа платник ПДВ замовляє послуги Google Ads - юридичний договір укладається з ТОВ "Гугл", що зареєстроване в Києві і є транзитером грошових коштів. В такому випадку в рахунку міститься ПДВ. Підприємство його оплачує, але натомість отримує податковий кредит, і таким чином фінансових втрат не несе.

Якщо, юридична особа не є платником ПДВ, то ТОВ "Гугл" в такому випадку податковий кредит не дає і фінансові втрати несе тільки сама юридична особа.

2

Якщо платник послуг фізична особа - з кабінету виставляється рахунок на ТОВ "Гугл", в якому сплачується ПДВ.

3

Якщо платник фізична особа і оплата здійснюється з карти онлайн - в такому випадку оплата списується на міжнародний банк, повз Україну, тобто ПДВ не виставляється. Ось саме в цій схемі, державі і не подобається, що мільйони грошових коштів можуть проходити без ПДВ.

Держава не може вирішити питання просто указом Уряду. Вся справа в законодавчій базі.

Які дії з боку держави?

На даний момент рішення цього питання розглядається у Верховній Раді України.

Розроблено і знаходиться на обговоренні - "Проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо скасування оподаткування доходів, отриманих нерезидентами у вигляді виплати за виробництво та/або розповсюдження реклами та удосконалення порядку оподаткування податком на додану вартість операцій з постачання нерезидентами електронних послуг фізичним особам".

Беруть участь в розробці:

  • Комітет з питань фінансів, податкової та митної політики

Беруть участь в обговоренні:

  • комітет з питань цифрової трансформації
  • комітет з питань економічного розвитку
  • комітет з питань гуманітарної та інформаційної політики
  • комітет з питань бюджету
  • комітет з питань антикорупційної політики
  • комітет з питань інтеграції України з ЄС

Згідно проекту пропонується:

Зробити компанії нерезидентів, які надають електронні послуги фізичним особам і мають дохід понад 1 млн. грн. в рік, платниками ПДВ зі ставкою 20%.

Відповідно, оплата ПДВ ляже на плечі замовників таких послуг - рекламодавців. А реклама, відповідно стане дорожче.

Автор закону, передбачає, що завдяки цьому впровадженню держава буде отримувати до 3 млрд. грн. на рік. Але, відверто кажучи, якщо подивитися на обсяг ринку цифрової реклами України та її замовників - таких цифр і близько не буде. Фізособи не володіють такими оборотами, а ТОПи і так платники ПДВ і їм вигідно платити все в безготівковій формі.

У прорахунку даного проекту можна було елементарно, через вивантаження реєстрів НБУ оплат рахунків з карт фізичних осіб нерезидентам, прорахувати суми і доцільність даного введення. Але, процес вже запущений. І за нашими очікуваннями це негативно відіб'ється на мікробізнесу і ФОПах.

Яка світова практика?

Наприклад, у наших сусідів в РФ даний закон вже прийнятий, і всі замовники послуг іноземних компаній платять ПДВ беззастережно. Аналогічна ситуація у багатьох розвинених країнах світу.

Що робити?

Працювати з бухгалтером і рекламным агентством над оптимізацією даної ситуації. Деякі пишуть, шукати країни де ще цей закон не введений. Але, при цьому потрібно знайти і резидента тієї країни, що стає в цій схемі ненадійним.

У будь-якому випадку, Ви можете звернутися до нас за консультацією. Наш досвід і знання напевно будуть Вам корисні.