Просування сайтів & web-аналітика

Відправити заявку    +38 096 558 75 14

Показник відмов Google Analytics

Якщо Ви займаєтеся просуванням сайту або інтернет-магазину і користуєтеся Google Analytics не вище ніж Universal, то незабаром Ви зіткнетеся з показником відмов і безліччю статей про його важливість. Існують різні і не завжди достовірні думки. Давайте розберемося, що до чого.

У цій статті Ви дізнаєтесь:

  • Що таке показник відмов;
  • Як аналізувати показник відмов;
  • Чому бувають аномальні показники відмов (менше 1%, ближче до 0%, і навіть майже 100%);
  • Чи актуальний сьогодні показник відмов у цілому.

Що таке показник відмов?

Показник відмов - це процентне відношення сеансів сайту з тривалістю менше однієї хвилини або не більше одного перегляду сторінки до загальної кількості сеансів.

Зауважте, ми додали "з тривалістю менше однієї хвилини", колись було саме так, хоча в офіційній документації зараз пишеться тільки "не більше одного перегляду".

Плюс, якщо прочитати між рядків документацію, там є невеличке уточнення - "був активований тільки один запит до сервера Google Analytics". Це уточнення нам стане в нагоді при розгляді варіантів аномальних випадків з показником відмов.

Як аналізувати показник відмов?

Показник відмов не є єдиним чинником для аналізу. Багато маркетологів уводять клієнтів в оману, нібито показник відмов є єдиним індикатором якості рекламної кампанії і в цілому просування, але насправді це не так.

Сайт може належати наприклад службі таксі, і на ньому проводять максимум 20 секунд, щоб скопіювати номер телефону. Сайт може належати охоронному агентству, де користувач теж особливо не затримується. Саме тому, в таких випадках повинна бути більш глибоко налаштована веб-аналітика, з подіями і конверсіями.

Прийнято вважати нормальним показник відмов від 45 до 65%, але бувають аномальні випадки, коли показник відмов 100%, або менше 1%. В результаті маркетологи починають шукати причини.

Чому бувають аномальні показники відмов?

Розберемо різні ситуації з показником відмов.

👉 Якщо показник відмов менше 1%, значить спрацьовування будь якої події відбувається при кожному відвідуванні користувачем, в результаті чого подій майже така ж кількість, як і відвідувань сайту.

Причини можуть бути зовсім різними, наприклад: автоматичний запуск відео на сайті, відправка спеціальних подій в аналітику, закриття спливаючого вікна. Тобто безліч видимих і можливо невидимих взаємодій з сайтом. Відшукати причину можливо тільки вручну, автоматичних методів на жаль не існує.

Одні з найпоширеніших причин це:

  • дублювання коду аналітики (дані про перегляди надходять з декількох джерел);
  • некоректно прописані теги Google Analytics, Tag Manager, Ads Remarketing.

👉 Якщо показник відмов ближче до 100%, то, як правило, такий сайт складається з 1 сторінки і у нього не налаштовані цілі, в результаті чого за формулою розрахунку в будь-якому випадку буде виходити 100%.

* Якщо цілі будуть налаштовані, то посилаючись на уточнення вище, в аналітику будуть відправлятися деякі події, в результаті чого показник відмови вже не буде наближатися до 100%, а буде близько 70-80%, так як цілі будуть спрацьовувати не у кожному сеансі.

У багатосторінкових сайтах показник відмов наближений до 100% - це дуже ексклюзивний випадок. Зазвичай ця проблема стосується односторінкових сайтів. Якщо Ви зіткнулися з таким показником у багатосторінковому сайті, значить некоректно відпрацьовує код Google Analytics. Перевірте правильність імплементації, швидше за все немає відправки подій про перегляди сторінок.

Чи актуальний сьогодні показник відмов?

Ні. І чесно кажучи, для нас він не був актуальним і вчора, ми використовуємо інші метрики аналізу.

У Google Analytics 4 самі розробники вже спростили показник відмов, замінивши його показником залученості, так як існує величезна безліч односторінкових сайтів і їх якось необхідно аналізувати.

Але, якщо цей показник є, не варто зовсім забувати про нього. Його можна використовувати як вторинну ознаку. Показник відмов - це не просто технічна характеристика, а й показник для маркетингу. І якщо він високий, це не означає що з сайтом щось не так, але можуть бути питання з просуванням або в цілому з продуктом компанії (наприклад занадто висока ціна, і нічого в цій ситуації не зробиш).

Сподіваємося даний матеріал був для Вас корисним. До нових зустрічей на нашому блозі.