Напевно Ви зустрічалися з нестандартним оформленням сайтів у видачі із зірочками, таблицями, цінами, емодзі та іншим, що викликає одразу кілька питань – як їм це вдається, і як мені зробити так само. Так, є деяка магія у формуванні сніпетів, щоб робити їх більш помітними. Власне, про це і буде наша стаття - про стандартні та розширені сніпети в Google видачі. Тож поїхали.
Сніпет - коротке відображення сайту у видачі, що складається з адреси сайту, фавікона, заголовка та опису.
👉 До заголовку сторінки зазвичай підтягується вміст тега "title" розміром до 70 символів. Але бувають винятки - до заголовку може підтягуватися назва компанії або вміст тега <H1>.
👉 У фавікон підтягується зображення, яке зазначене як іконка в коді, шляхом вказівки рядка:
<link rel="icon" href="/favicon.ico">
Фавікон відображається, в більшості випадків, у мобільній видачі.
👉 В опис сторінки зазвичай підтягується вміст тега “description” розміром до 155 символів. Іноді він замінюється текстовим уривком зі сторінки сайту (часто це або 1-й абзац, або уривок з ключовим словом). Характерним для опису є підсвічування ключових слів жирним шрифтом.
👉 До адреси сайту підтягується URL релевантної сторінки. Додатково може підтягуватися назва матеріалу, яка прописується мікророзміткою хлібних крихт “BreadcrumbList”.
Власне це і є стандартний сніпет, він може виглядати приблизно так:


Але, бувають випадки, коли в сніпет сайту додаються ціни, зірочки, табличні дані, додаткові посилання і багато іншого. Такий сніпет прийнято називати розширеним, на сленгу SEO-фахівців його ще прийнято називати "річ сніпет" або "багатий сніпет". Це робиться, як правило, за допомогою мікророзмітки або маніпуляцій на сайті. Приблизно, розширений сніпет може виглядати так:

Отже, пройдемося за списком, що може входити в розширений сніпет:
- рейтинги, зірочки;
- ціни;
- списки, табличні дані;
- додаткові посилання;
- питання / відповідь;
- зображення;
- емодзі та спецсимволи.
* список постійно доопрацьовуватиметься, оскільки видача Google динамічна.
Рейтинги, зірочки у сніпеті

Зірочки в сніпет виводяться за допомогою двох елементів: модуля з можливістю залишити оцінку на сторінці та мікророзмітки AggregateRating, оформленої у коді сторінки. Готових рішень, на жаль, немає, оскільки є нюанси для кожної CMS. Зірочки можна включати як для товарів, списку товарів, так і для інформаційних сторінок.
Ціни у сніпеті
Ціни в сніпеті виводяться завдяки мікророзмітці Product за допомогою кількох параметрів:
👉 price - ціна;
👉 sale_price - ціна зі знижкою;
👉 lowPrice - нижня ціна (для переліку товарів);
👉 highPrice - найвища ціна (для переліку товарів).
Приблизно це виглядає так:

Списки, табличні дані у сніпеті
У сніпет часто підтягуються не тільки дані, в яких є мікророзмітка, але і табличні дані. А саме - якщо в контенті є таблиця, побудована через теги <table>, <thead>, <tr>, <td>, то Google може підтягнути до 4-х значень з рядків у сніпет. Приблизно це має такий вигляд:

Додаткові посилання у сніпеті
Додаткові посилання в сніпеті можуть з'являтися з наступних причин:
👉 Великий і популярний сайт із зрозумілою для пошукових систем структурою, внаслідок чого, у сніпет підтягуються його популярні розділи.

👉 Якірні посилання з контенту (прописуються через "#").

На жаль, на виведення додаткових посилань у сніпеті вплинути можна лише побічно. Робот сам вирішує вивести їх чи ні. Якихось спеціальних тегів немає.
Питання / відповідь у сніпеті
Непоганим доповненням до сніпету є швидкі запитання та відповіді, які реалізуються через додавання FAQ на сторінці та мікророзмітку питань та відповідей за схемою FAQpage.
За допомогою питань і відповідей у сніпеті можна підвищити зацікавленість у покупці, відповісти на найчастіші питання, вказати діапазони цін та посилання на популярні категорії товарів. Приблизно це має такий вигляд:

Зображення у сніпеті
Зображення в сніпет може підтягуватися з кількох причин:
👉 Наявність мікророзмітки “image”.
👉 Наявність на сторінці фото квадратної форми, в якому заповнені теги alt і title з використанням ключового слова.
Якоїсь точної інструкції, щоб додати картинку немає, але за дослідженнями сніпетів це здійснюється одним із цих способів.

Крім того, є випадки, коли в сніпет підтягується кілька фото зі сторінки категорії товарів. Приблизно це виглядає так:

Emoji та спецсимволи у сніпеті
Додатково, кожен елемент сніпету, будь-то стандартний або розширений сніпет, може бути прикрашений красивими значками. Як правило, це Emoji або спецсимволи. Це всі символи Юнікод у кодуванні UTF-8, які вставляються в HTML. Існують навіть каталоги символів Юнікод, до яких включені всілякі значки, кожен з яких має свій HTML код. Більшість їх вставляються відразу графічним символом.
Emoji - це піктограма з емоцією (усмішки, палець вгору, серця і т.д.):

Спецсимволи виглядають у сніпеті так:

Поки що це всі можливі маніпуляції зі сніпетами. Сподіваємося, що цей матеріал був для Вас корисним, бо відрізнятись у видачі – вигідно. Не будемо вигадувати про якісь відсотки в CTR, ці дані є тільки у Google розробників, але на практиці ми бачимо, що розширені сніпети це більш привабливо, ніж звичайні результати пошуку.
Популярні питання / відповіді про сніпети:
✔ Навіщо робити розширений сніпет?
⭐ Розширений сніпет дозволяє збільшити привабливість і посилити CTR при менших позиціях у видачі.
✔ Чи можу я зробити собі розширений сніпет без залучення програміста?
⭐ Так, якщо Ви мінімально знаєте HTML та зможете зробити ін'єкції мікророзмітки в код.
✔ Як робити складніші варіанти сніпетів?
⭐ Спочатку необхідна наявність технічного завдання, далі – реалізація, потім перевірка та відстеження.