Просування сайтів & web-аналітика

Відправити заявку    +38 096 558 75 14

Аналіз контекстної реклами конкурентів

Рано чи пізно будь-який бізнес стикається з аналізом фінансових витрат на рекламу, досягнутої ринкової частки, темпу динаміки розвитку. Аналіз контекстної реклами конкурентів безпосередньо зачіпає весь цей спектр питань.

Що вони роблять?

Скільки вони витрачають?

Скільки ми втрачаємо через них?

Які інструменти використовують?

Що вони роблять, чого не робимо ми?

……

Все це банальні, але в той же час дуже важливі питання про конкурентів в контекстній рекламі. Ми з Вами будемо говорити конкретно про Google Ads.

Відразу хочемо звернути Вашу увагу - сервісу, який надає Вам всю інформацію про конкурентів натисканням на одну кнопку просто немає в природі, так як багато даних знаходяться всередині аккаунта рекламодавця і не експортуються без відома рекламодавця, крім сервісів Google, підключених до даного аккаунту (Google Analytics, Data Studio).

Як же отримати таку цінну інформацію про конкурентів?

Дізнатися її можна шляхом зовнішнього і непрямого аналізу по кожному напрямку. І тільки руками професіонала, який володіє знаннями аналітики. Отже поїхали!

1

Пошукова реклама

1.1 Оголошення та акценти

Повнота оголошення - одна з ознак хорошого показника якості та того, що над аккаунтом працює агентство.

Акценти - це розуміння, наскільки оголошення відрізняється на тлі конкурентів. Хтось робить акцент на дешевизні, хтось на якості, хтось на швидкості. У кожного свій індивідуальний посил, який маркетолог бажає донести потенційному споживачеві. Ми ще називаємо це "концепт".

Можна побачити тисячі прикладів, ввівши будь-який пошуковий запит. Думаємо, немає нічого простішого, ніж відрізнити хороше оголошення

хорошее объявление

від менш привабливого

менее привлекательное объявление

Такі оголошення, як правило складаються на швидку руку і без продумування деталей, що відразу помітно зовні.

1.2 Алгоритми пошуку

Необхідне чітке розуміння, як рекламується Ваш конкурент, на автоматичному таргетингу або ручному, і наскільки у нього деталізовані групи оголошень.

Наприклад, розглянемо запит "ремонт квартир". Якщо введемо просто "ремонт квартир" - не цікаво, всі відображаються. А ось якщо з якимось із сторонніх слів, то отримуємо картину зливу бюджету.

иллюстрация слива бюджета

Або, наприклад, додаємо в запит незрозуміле місто з пошукових підказок. Відразу отримуємо список тих, хто неграмотно веде контекст.

неправильное ведение контекста

Комбінації складаються в залежності від поставлених завдань. Головне - мета, яку Ви бажаєте отримати.

Один з важливих моментів, який необхідно врахувати в процесі аналізу видачі - це частота показів конкретного оголошення і середня його позиція. Якщо якась компанія стабільно показується плюс-мінус в одній і тій же позиції, то це говорить про те, що є хороший заділ конкурентної ставки і розміру бюджету. Тобто рекламна кампанія конкурента працює збалансовано. До речі, у нас є своя система, яка виставляє найоптимальнішу ставку, без переплат. Але, про це вже в реальному спілкуванні.

1.3 Статистика аукціонів і бюджети

Якщо Ви вже розміщуєте рекламу в конкретному напрямку, значить Ви зможете отримати масу даних про статистику аукціонів з Вашими конкурентами.

статистика аукционов

На що варто звернути увагу:

  • відсоток отриманих показів - це відсоток виграних аукціонів у конкурентів;
  • ступінь перетину - це відсоток аукціонів, в яких одночасно брали участь Ваші конкуренти;
  • частка позиції вище - вказує на відсоток показів конкурентів вище Вашого оголошення, тобто в якій кількості аукціонів Ваші конкуренти виявлялися у виграші;
  • частка показів над результатами пошуку - відсоток показів в ТОП 4;
  • частка показів на найвищій позиції - відсоток показів в ТОП 1;
  • відсоток виграшів - показує в якому відсотку показів Ваше оголошення показувалося вище конкурента.

Виходячи з цих аналітичних даних можна зробити висновок:

  • наскільки бюджет конкурента вище;
  • ступінь неохоплених запитів;
  • наскільки вище ставки.

Про ставки ми ще поговоримо в наступному блоці.

1.4 Ціна кліка

Крім перерахованих вище показників (хоча їх досить), можна звернути увагу на наступне:

  • відсоток втрат кліків кампанії за рахунок рейтингу;
  • оціночна ставка на рівні ключового слова для показу на 1-й сторінці;
  • оціночна ставка на рівні ключового слова для показу у верхній частині сторінки;
  • оціночна ставка на рівні ключового слова для показу на найвищій позиції.

Скріни в даному блоці не надаємо, так як їх буде занадто багато. Дані стовпчики легко знайти в обліковому записі.

Оперуючи даними показниками, можна зробити максимально точні висновки.

1.5 Ремаркетінг на пошуку

Вручну перебираючи видачу, можна відвідати кілька сайтів конкурентів і потім ввести близько-тематичний запит.

около-тематический запрос

Ви можете подумати, що це неякісне ведення контекстної реклами, але в цьому є свій глибокий маркетинговий сенс, який кожен рекламодавець закладає у відповідності зі своїми цілями.

2

Ремаркетінг в КММ

Тут все досить просто - якщо після відвідування сайту Вас наздоганяє банер даної компанії, значить підключений ремаркетінг.

3

Торгівельні кампанії, Google Shopping

Система торгівельних кампаній постійно модернізується і розвивається. На сьогоднішній день аналіз цін конкурентів стає доступним на рівні Merchant Center, але продукт знаходиться ще в тестуванні, хоча, деякі дані вже з'являються.

анализ цен конкурентов

В цілому, це базові аспекти аналізу контекстної реклами конкурентів своїми руками, а не піар якогось сервісу. Безліч даних можна отримати самому, маючи чітку мету в голові і конкретний запас часу.