Напевно, вже не секрет, що вся ефективна діджитал реклама давно фінансово орієнтована на якісні показники, а саме рентабельність. Кожна платформа має свої метрики кінцевої ефективності, про які ми поговоримо далі.
Ми з Вами говоритимемо про розрахункові дійсні показники, за допомогою яких можна задавати орієнтири рекламним кампаніям, а не про ті, яких фізично немає, але про які пишуть “успішні” маркетологи, щоб привернути до себе увагу. Тож поїхали.
Фінансові показники в Google Ads
Розробники Google Ads у фінансовій ефективності спираються на цільову рентабельність інвестицій у рекламу, відверто кажучи, вводячи багатьох в оману словом "рентабельність". Розберемося детальніше.
Цільова рентабельність інвестицій у рекламу - це відношення обороту продажів до витрати у відсотковому відношенні. Серед маркетологів цей показник відомий як ROI.
У практиці формула розрахунку така:
(Цінність конверсії / витрата) * 100 = %
ROI показник цікавий, але для досвідченого підприємця по суті не говорить ні про що. Ну, наприклад, 500% – про щось Вам говорить? Це говорить про частку витрат, прибутку, рентабельність? На жаль, ні! Давайте подивимося глибше.
Для бізнесу показник частки рекламних витрат від обороту важливіший, ніж ROI. А саме:
(Витрати на рекламу / продажі) * 100 = %
З цим показником підприємець розуміє, скільки відсотків необхідно закласти у торговельну націнку і навпаки, чи поміщаються витрати на рекламу в нинішню націнку та модель утворення ціни на продукцію.
І повертаючись до ROI - основна помилка від розробників Google у цьому показнику, це слово "рентабельність", яка, як правило, розраховується як:
(Чистий прибуток / витрата) * 100 = %
Відношення чистого прибутку до витрати у процентному співвідношенні, не валового обороту. Саме тому ми у своїй роботі ROI використовуємо як проміжний керований інструмент, а не орієнтир.
Ви запитаєте - а як же бути з їх 500%?
Все просто. Необхідно трохи змінити формулу і вийде той самий відсоток від обороту:
(Вкладення / ROI) * 100 = %
(100 / 500) * 100 = 20%
І тут Ви починаєте розуміти, що 500% це не зовсім добрий показник, як його за умовчанням представляють у Google. Саме тому необхідно не просто сліпо довіряти мега відсоткам Google Ads, але й розуміти логіку їх утворення, інакше можна вилетіти в трубу. Далі йдемо до кабінету Meta.
Фінансові показники у Facebook Ads
У кабінеті рекламної системи Facebook Ads Meta, кампанії орієнтовані на фінансову ефективність, мають свою метрику - ROAS, яка розраховується так:
(Продажі / Витрата) = Коефіцієнт
У Facebook, показник ROAS - те саме, що і ROI в Google Ads, котирується як рентабельність інвестицій в рекламу. Але, ми вже з Вами вище розглядали, що таке насправді рентабельність, тому й написали цю статтю, щоб Ви не потрапляли в халепу і розуміли суть. Крім того, в кабінеті Facebook Ads Ви зустрінетеся з великим спотворенням даних через атрибуцію, але про це вже в іншій нашій статті про моделі атрибуції.
Сподіваємось, що цей матеріал був для Вас корисним. До нової зустрічі.