Google Shopping в Україні працює вже досить довго. Сьогодні це вже не новинка для інтернет-магазинів. Багато хто вже його реалізував, але не всі розуміють алгоритмів його роботи і на що можна вплинути, щоб збільшити продажі. Саме тому, ми вирішили написати цей матеріал.
Отже, поїхали! У Вас є торгова кампанія, що з нею робити далі?
Просто поповнювати баланс і чекати продажів? Варіант. Але, це не найкращий спосіб для системних видів бізнесу, що мають безліч витрат і зобов'язань. На що ж звернути увагу в першу чергу:
1Валідність фіда в Merchant Center
Чи всі товари допущені до показу? Бували в нашій практиці випадки, коли приходив магазин з 80% відхилених товарів і не розумів, що ж відбувається і чому не працює реклама.

Заходимо в Merchant Center в розділ діагностики і перевіряємо статистику схвалення товарів. Знаходимо відхилені і з'ясовуємо причини відхилення.
Найбільш популярні причини відхилення товарів це:
- занадто маленький розмір зображення (мінімальний розмір 100х100px);
- невірний формат зображення (допустимі формати - JPEG, PNG або GIF);
- неробочий url товару або зображення;
- порушення правил щодо товарних оголошень (найбільш ймовірно, товар заборонений до показу через свою специфіку).
Менш критичні причини - помилки в фіді. Зазвичай, це невідповідність даних на сайті і в самому фіді. Так, Google сканує Ваш сайт і перевіряє, чи не обманюєте Ви користувачів, скажімо, низькою ціною в рекламних цілях. Це поки не суворе порушення, але незабаром пройдуть грандіозні зміни.
У найближчому майбутньому, дуже ймовірно, що товар в Merchant Center буде потрапляти навіть без фіда за допомогою мікророзмітки. Тому рекомендуємо впровадити мікророзмітку. А ми йдемо далі.
Перевіряємо, щоб товари пройшли модерацію для товарних оголошень, інакше показу в торговій кампанії не буде.

Якщо якісь товари відхилені, значить відхилений весь сайт і ви не пройшли модерацію. В такому випадку, радимо подивитися наше відео на сторінці - як запустити Google Shopping і пройти модерацію Merchant Center.
Якщо у Вас навпроти кожного товару зелений колір, значить все добре. Йдемо далі.
2Оптимізація метаданих товарів
Основна особливість Google Shopping - тут не потрібно вводити ключові слова. Показ товарів здійснюється згідно з інформацією з фіда. Тут вже справа творчості і аналізу. Необхідно провести аналіз всього вмісту фіда і скласти його так, щоб система порахувала Ваші товари релевантними по конкретних запитах.

Існує безліч прийомів маніпулювання заголовками і описами для оптимізації під необхідні ключові слова. Хтось в заголовку залишає тільки назву товару, хтось підтягує необхідні характеристики або навіть такі маркетингові складові, як знижка або розпродаж. Все визначається в залежності від специфіки ніші товару, який просувають.
3Структура каталогу товарів
Щоб грамотно керувати торговою кампанією, або побудувати кілька торгових кампаній - необхідно мати добре структурований фід, завдяки чому можна якісно керувати пріоритетами реклами товарних груп.

Саме тут відкривається найпрозоріша аналітика роботи торгової кампанії, починаючи від CTR, кліків і показів, закінчуючи відсотком показів в аукціонах рекламної кампанії і отриманими конверсіями. Коригування ставок, структура, розподіл на кампанії - це все індивідуально і залежить від проекту.
Все настільки специфічно, що зустрічаються навіть проекти, які взагалі не прописують структуру і все включають в одну категорію.
Як ділити, коригування, чому саме так? Це вже робота конкретно для фахівця з контекстної реклами і веб-аналітика, функцію яких ми власне беремо на себе. Ми постійно взаємодіємо з клієнтом по ефективності роботи реклами і вносимо корективи. Йдемо далі.
4Робота з мінус словами
Ви вже знаєте, що ключові слова ми не вводимо, їх автоматично підбирає Google. Саме тому їх необхідно регулярно аналізувати, вести і робити певні висновки, щоб не нести фінансові витрати за нецільових відвідувачів.

Це далеко не всі моменти оптимізації торгових кампаній. Існує ще безліч нюансів, які випливають з результатів аналізу конкретного проекту. Додатково Google постійно впроваджує щось нове, що в першу чергу доступне для агентств Google Partner, таких як ми.
Завдяки великому досвіду роботи з Google Shopping ми зняли відео про оптимізацію і ведення торгових кампаній, в якому Ви можете знайти набагато більше деталей. Рекомендуємо до перегляду.
Дивіться відео з Google Shopping. Вони зняті в 2020 році, але всі рекомендації актуальні.
Також, рекомендуємо подивитися відео про актуальні тренди в Google Shopping у 2021 році:
Наприклад, сьогодні Google вже придумав кампанії з орієнтацією на рентабельність для просунутих рекламодавців, які дуже активно працюють з торговими кампаніями і електронною торгівлею Google Analytics. Рентабельність регулюється від 100 до 500%. І це вже працює у нас в діючих проектах. За більш детальною інформацією або виведенням проекту на більш високий рівень, звертайтеся. Ради допомогти.