Для багатьох, хто працює з Google Analytics на рівні користувача, в більшості випадків Client ID та User ID є одним і тим самим, але це далеко не так. Розберемося, чому це помилка.
Найголовніше те, що кожна трекова система ідентифікує своїх користувачів за допомогою присвоєння конкретних ідентифікаторів, щоб розрізняти користувачів у майбутньому. Як правило, це здійснюється шляхом запису в cookies користувача, про що ми раніше вже говорили у нашій статті. Пройдемося за термінологією та основами кожної системи.
Client ID - автоматична ідентифікація користувачів за допомогою Google Analytics із записом ID до файлів cookies браузера терміном до 2-х років.
Відповідно до визначення, прив'язка повинна йти до браузера. І за логікою, у Google Analytics має йти статистика щодо браузерів, але не користувачів. Логічно так, але це не зовсім так, і багато аналітиків у цьому питанні помиляються.
👉 Google Analytics все-таки об'єднує дані користувачів через Client ID, за наявності залогіненого облікового запису Google і відповідно до персоналізованих налаштувань кожного користувача.
Про це свідчить наявність таких звітів як:
- перетин пристроїв;
- багатоканальні послідовності.
Записується Client ID в cookies у полі “_ga” і має такий вигляд значення:
GA1.*.**********.**********
У мережі є різні думки щодо перших двох параметрів, але вони не підтверджені розробником самої аналітики. Сам Client ID це 2 рази по 10 цифр через точку - **********.**********.
У Google Analytics 4 Client ID має такий вигляд:
Повної офіційної документації по CID GA4 поки немає, але це ті дані, які можна витягнути з Cookie сайтів і використовувати в підвантаженнях і налаштуванні наскрізної аналітики.
Отже, якщо говорити про Client ID як про універсальне рішення - Google йде в цьому питанні до досконалості, але не все поки що вдається, тому що не всі мають залогінені Google акаунти. Саме тому було придумано User ID, як оптимальне рішення.
User ID -унікальний ідентифікатор користувача, наданий адміністратором сайту за допомогою своїх алгоритмів.
Це зазвичай анонімне значення, яке не зберігається у файлах cookies і використовуються в проектах, які можуть самостійно ідентифікувати користувачів. Деякі використовують User ID навіть для передачі даних у систему CRM для більш легкого обліку.
На думку самих розробників Google Analytics, функція User ID дозволяє більш точно ідентифікувати користувачів, оскільки здійснюється ручне присвоєння параметрів користувача в момент його автентифікації або визначення користувача. Додатково здійснюється синхронізація поведінки на різних пристроях і це також відбувається при ідентифікації.
Для передачі User ID в Google Analytics достатньо до сучасного коду gtag.js додати:
gtag('set', {'user_id': 'USER_ID'})
Якщо Ви використовуєте Google Tag Manager, то щоб відслідковувати User ID необхідно:
- додати всередині тега Google Analytics додаткове поле - userId;
- через Data Layer організувати передачу значення змінної користувача userId.
Цей ID повинен бути присвоєний при кожному відвідуванні користувача незалежно від пристрою, щоб дані в майбутньому сполучалися як дані єдиного користувача.
Можливо, це складно для розуміння, але насправді працює. Сподіваємось, що цей матеріал був для Вас корисним. До нових зустрічей у нашому блозі!