Просування сайтів & web-аналітика

Відправити заявку    +38 096 558 75 14

Client ID та User ID Google Analytics – у чому різниця?

Для багатьох, хто працює з Google Analytics на рівні користувача, в більшості випадків Client ID та User ID є одним і тим самим, але це далеко не так. Розберемося, чому це помилка.

Найголовніше те, що кожна трекова система ідентифікує своїх користувачів за допомогою присвоєння конкретних ідентифікаторів, щоб розрізняти користувачів у майбутньому. Як правило, це здійснюється шляхом запису в cookies користувача, про що ми раніше вже говорили у нашій статті. Пройдемося за термінологією та основами кожної системи.

Client ID - автоматична ідентифікація користувачів за допомогою Google Analytics із записом ID до файлів cookies браузера терміном до 2-х років.

Відповідно до визначення, прив'язка повинна йти до браузера. І за логікою, у Google Analytics має йти статистика щодо браузерів, але не користувачів. Логічно так, але це не зовсім так, і багато аналітиків у цьому питанні помиляються.

👉 Google Analytics все-таки об'єднує дані користувачів через Client ID, за наявності залогіненого облікового запису Google і відповідно до персоналізованих налаштувань кожного користувача.

Про це свідчить наявність таких звітів як:

  • перетин пристроїв;
  • багатоканальні послідовності.

Записується Client ID в cookies у полі “_ga” і має такий вигляд значення:


GA1.*.**********.**********

У мережі є різні думки щодо перших двох параметрів, але вони не підтверджені розробником самої аналітики. Сам Client ID це 2 рази по 10 цифр через точку - **********.**********.

Отже, якщо говорити про Client ID як про універсальне рішення - Google йде в цьому питанні до досконалості, але не все поки що вдається, тому що не всі мають залогінені Google акаунти. Саме тому було придумано User ID, як оптимальне рішення.

User ID -унікальний ідентифікатор користувача, наданий адміністратором сайту за допомогою своїх алгоритмів.

Це зазвичай анонімне значення, яке не зберігається у файлах cookies і використовуються в проектах, які можуть самостійно ідентифікувати користувачів. Деякі використовують User ID навіть для передачі даних у систему CRM для більш легкого обліку.

На думку самих розробників Google Analytics, функція User ID дозволяє більш точно ідентифікувати користувачів, оскільки здійснюється ручне присвоєння параметрів користувача в момент його автентифікації або визначення користувача. Додатково здійснюється синхронізація поведінки на різних пристроях і це також відбувається при ідентифікації.

Для передачі User ID в Google Analytics достатньо до сучасного коду gtag.js додати:


gtag('set', {'user_id': 'USER_ID'})

Якщо Ви використовуєте Google Tag Manager, то щоб відслідковувати User ID необхідно:

  • додати всередині тега Google Analytics додаткове поле - userId;
  • через Data Layer організувати передачу значення змінної користувача userId.

Цей ID повинен бути присвоєний при кожному відвідуванні користувача незалежно від пристрою, щоб дані в майбутньому сполучалися як дані єдиного користувача.

Можливо, це складно для розуміння, але насправді працює. Сподіваємось, що цей матеріал був для Вас корисним. До нових зустрічей у нашому блозі!