Якщо Ви займаєтеся багатоканальним просуванням сайту і залученням трафіку, то рано чи пізно Ви зіткнетеся з оцінкою ефективності кожного напряму. В цьому Вам в значній мірі допоможуть мітки UTM.
UTM мітки - це спеціальні параметри, що додаються в URL сайту для розмітки джерел і характеристик трафіку.
Схема utm міток дозволяє розмітити:
- ресурс переходу - utm_source;
- тип трафіку - utm_medium;
- назва рекламної кампанії - utm_campaign;
- оголошення - utm_content;
- ключове слово - utm_term.
Формула роботи UTM міток наступна
url/?utm_type=name&utm_type=name
де:
- utm_type - тип utm мітки;
- name - назва довільного параметра.
Прописуючи UTM, Ви отримаєте в аналітиці розмітку рекламних кампаній з прив'язкою до ефективності.

UTM мітки в Google Ads
UTM мітки в Google Ads можна задати декількома способами:
1Ручний спосіб внесення параметрів (приклад ми надали вище).
2Автоматичне підвантаження параметрів і переданих даних змінними.
{lpurl}?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign={campaignid}&utm_content=gid|{adgroupid}|aid|{creative}|placement|{placement}&utm_term={keyword}
Якщо Ви помітили, то вручну параметри тут не задаються. Вони передаються по внутрішнім змінним Google Ads:
- {campaignid} - ідентифікатор рекламної кампанії;
- {adgroupid} - ідентифікатор групи оголошень;
- {placement} - місце розміщення;
- {keyword} - ключове слово.
У функціоналі Google Ads utm мітки можна прописати як на рівні кампанії, так і на рівні групи оголошень. Про це поговоримо далі.
3Не використовувати utm мітки, а включити автоматичну позначку тегів.
Сам Google использует свои внутренние UTM метки - Gclid, які успішно передають всі дані в Google Analytics. Необхідно лише налаштувати двосторонню синхронізацію між Google Ads та Analytics і перевірити, чи спрацьовує сайт з позначками Gclid.
Але, якщо Ви використовуєте, наприклад коллтрекінг, ми рекомендуємо скористатися додатково ручними utm мітками, щоб отримати детальну аналітику в системі обліку дзвінків коллтрекінга.
Якщо складно вручну складати мітки, можна користуватися генераторами. На жаль, список надати не можемо, так як Google свій генератор закрив, а інші належать різним приватним сайтам, до яких не завжди є довіра.
Де прописувати UTM мітки в Google Ads?
Прописування UTM міток відбувається в наступних місцях:
- В URL оголошення;
- Налаштування рекламної кампанії 🠖 "параметри URL кампанії";
- Налаштування групи оголошень 🠖 "параметри URL кампанії";
- У ключових словах 🠖 "задати цільовий URL".
Думаємо, скріншоти тут будуть зайвими, так як все і так досить зрозуміло.
UTM мітки для торгових кампаній Google Shopping
Працюючи з UTM мітками і рекламою Google Ads, Ви рано чи пізно зіткнетеся з проблемою прописування міток в торгових кампаніях Google Shopping, а саме - їх можна прописати тільки на рівні кампанії. Тут немає можливості прописати на рівні групи оголошення або за допомогою змінної витягнути ключове слово, за яким був показ. Тут їх просто немає. Як же бути? Відповідь проста:
* кастомно опрацьовувати мітки на рівні URL товарів в фіді Merchant Center.
Розуміємо, що багатьом можливо це мало про що скаже, але випадок дійсно унікальний.
Сподіваємося, що цей матеріал був для Вас пізнавальним. Слідкуйте за публікаціями на нашому блозі.