Просування сайтів & web-аналітика

Відправити заявку    +38 096 558 75 14

GCLID це

Одна з найпоширеніших проблем запуску гугл реклами для самописного сайту це втрата GCLID. Відразу ж перше питання у всіх - що це?

GCLID - спеціальна позначка характеристик трафіку і користувача з Google Ads для аналітичної системи Google Analytics. Розшифровується GCLID як - Google click ID. У Google Analytics розшифровує його вміст скрипт gtag.js.

Google click ID

Виглядає GCLID просто, в кінець URL після відвідування сайту додається один параметр.

example.com/test?gclid=test_Test

Якщо вміст після "?" прибирається, значить аналітика не отримає необхідних даних і трафік найімовірніше зарахується в google/organic.

Якщо не прибирається gclid - необхідно уважно перевірити наступне:

  • щоб всі символи залишалися як вони виглядають у вихідному варіанті, мається на увазі - підкреслення, великі і маленькі літери;
  • працездатність на різних типах сторінок - головна, внутрішня і інші.

Коли варто бити тривогу?

🚨 Якщо проведена двостороння синхронізація Google Ads та Google Analytics, запущена рекламна кампанія, а в Google Analytics в результаті немає даних по рекламним кампаніям і cpc трафіку в цілому, або велика частина трафіку в статусі “not set”.

У нашій практиці був навіть випадок, коли сайт віддавав 404. Добре, що вчасно все помітили.

В даному випадку бігти тільки до розробників сайту, так як дана проблема зачіпає налаштування сервера і роботу файлу .htaccess. Стандартний інтернет-маркетолог не в силах тут допомогти, так як це в компетенції програміста. Єдине, що Ви можете - передати розробникам матеріал про функції автоматичної позначки Google Реклами.

Додатково, після усунення проблеми також перевірте працездатність таких же позначок з fbclid (позначка фейсбук) і utm (стандартні позначки).

GCLID та UTM одночасно

Дуже часте запитання фахівців з контекстної реклами. Технічно так, gclid (гклід) і utm-мітки можна одночасно використовувати, так як всередині налаштування рекламної кампанії є така можливість прописати utm-мітки, і аналітика коректно все буде показувати. Але є одне але! Як тільки, Ви зіткнетеся з оскарженням будь-яких результатів з підтримкою Google Ads - Вам скажуть, що так робити не можна. Де це написано? Ніде! Все через складність у спільній роботі алгоритмів обліку аналітики Google Analytics і скрипта gtag.js.