Просування сайтів & web-аналітика

Відправити заявку    +38 096 558 75 14

Джерела переходу в Google Analytics - походження, виключення, керування

Всі ми любимо дивитися звіти Google Analytics, отримуючи в одному звіті максимум даних про джерела конверсій і їх ефективність. А чи замислювалися Ви, як вони формуються, чи правдиві вони завжди чи ні? Маючи великий досвід відстеження різних аномальних ситуацій у всіляких проектах, сьогодні ми розповімо про походження джерел переходу в Google Analytics, алгоритми їх обліку, виключення і керування ними.

Отже, маємо стандартний звіт Google Analytics з джерелами переходу:

стандартный отчет Google Analytics

Як Google Analytics розуміє з якого джерела прийшов користувач на сайт?

1

Мітки в URL сайту. Найбанальніше і просте. Мітки є 2-х типів - ручні і автоматичні. Ручні - це всім відомі UTM-мітки, автоматичні - генерація різними сервісами по своїй логіці (в Google Ads це gclid, в Facebook - fbclid і так далі).

Хочу зауважити, що Google Analytics розпізнає тільки один тип автоматичних міток - gclid з Google Ads. Так як сервіси спілкуються кожен на своїй мові, автоматичні мітки з Facebook або Yandex Direct розпізнані не будуть.

Ви запитаєте, а якщо міток немає, тоді як? Читаємо далі.

2

Обробка HTTP-даних сайту при переході з урахуванням бази даних Google Analytics і cookies сайту.

Досить складно звучить, але суть в тому, що при переході на сайт в HTTP-заголовках є дані про реферера, які зчитуються в аналітику, плюс є дані cookies сайту, які використовуються в підрахунку сесій.

3

Набори правил і групи каналів в поданнях Google Analytics.

На рівні подання є можливість задавати алгоритми обробки даних переходів, групуючи їх в конкретні канали та джерела. Це працює, але більше підходить для кастомних рішень.

Отже, отримуючи дані про користувача, Google Analytics відстежує його поведінку, події і надалі розподіляє за джерелами. В іншому випадку, якщо система не розпізнає джерело, тоді буде відображене джерело not set, про яке ми писали раніше.

Якщо Google Analytics розуміє джерело переходу користувача, тоді він відстежує його поведінку і вчинені події. Саме тут виникає досить важливе питання - алгоритм обліку конверсій, сесій і користувачів. Отже йдемо далі.

Як Google Analytics рахує користувачів?

Трохи термінології:

  • користувач - ідентифікований користувач для якого зареєстрований мінімум 1 сеанс;
  • сеанс - відвідування сайту користувачем з таймаутом більше 30 хвилин;
  • новий користувач - користувач, який вперше бачить сайт згідно cookie даного користувача.

Відповідно, якщо в cookie користувача є відвідування даного сайту - Google Analytics зарахує даного користувача просто в користувачі, а в звітах про аудиторію вважатиме його в повертані.

Далі, коли Google Analytics розуміє джерела трафіку, його характеристики, наступним питанням стає облік конверсій і підрахунок ефективності.

Як Google Analytics враховує конверсії?

Конверсії в Google Analytics враховуються за останнім кліком (з якого останнього джерела переходив користувач та скоїв конверсію в те джерело вона і враховується).

Додатково Google Analytics намагається через Client ID відстежувати поведінку користувача що називається "в дорозі" конверсії і надає аналітику в звіті про асоційовані переходи.

Стабільно отримуючи дані, іноді виникає необхідність виключити деякі історії переходу в Google Analytics. Це може бути платіжний сервіс, логін через соціальні мережі, субдомен і так далі. Як в такому випадку відпрацює аналітика?

Виключення джерел переходу в Google Analytics

Виключити джерело переходу можна через "Адміністратор" ➔ "Ресурс" ➔ "Виключення джерела переходу".

исключение источника перехода

👉 Що буде якщо виключити конкретне джерело переходів?

Згідно з офіційною інформацією від техпідтримки, при виключенні джерела переходу:

  • Не відбувається створення нового сеансу з даного джерела;
  • Нові сеанси що надходять з даного джерела будуть значитися як direct/none;
  • У звітах дане джерело може залишатися протягом 6-и місяців, поки триватимуть ранні переходи з нього.

* Особливо важливо використовувати цю функцію при налаштуванні міждоменного відстеження для уникнення штучного завищення кількості нових користувачів і сеансів.

Додатково за допомогою функціоналу Google Analytics можна об'єднувати джерела переходу, як ми це дуже докладно розписали в статті про об'єднання l. lm. m. facebook.com.

👉 Якщо, Вам необхідно виключити проміжне джерело відвідування?

Наприклад, у Вас кошик знаходиться на зовнішньому домені, або логін здійснюється через account.google.com і у Вас в Google Analytics значаться переходи і конверсії. Що в даному випадку робити?

исключение промежуточного источника

Коли ми виключаємо зовнішній проміжний домен, Google Analytics сам зрозуміє що це проміжний домен в сесії і присвоїть дані попередньому оригінальному джерелу, тобто склеїть відвідування. Це і буде рішенням.

Сподіваємося дана стаття по веб-аналітиці для Вас була корисною. Обов'язково зустрінемося на нашому блозі ще.